Afacerile Metro in Romania s-au prabusit cu 40%(aug. 8, 2014)
Metro Cash&Carry Romania, compania care opreaza 26 de magazine cu acelasi nume si sase Metro Punct, a terminat anul trecut cu afaceri de 1,07 mld. euro, in scadere cu peste 5% fata de 2012 si cu aproape 40% mai mici decat in 2007, cel mai bun an pentru companie.
Astfel, businessul lantului de magazine controlat de grupul german Metro si de omul de afaceri roman Ion Tiriac a scazut cu peste 650 mil. euro in perioada 2007-2013, iar reteaua se afla acum la un pas de a iesi din clubul miliardarilor in euro, club in care a intrat in 2004. Metro Cash&Carry a intrat pe piata locala in 1996 si a ocupat primul loc in topul celor mai importanti jucatori din comertul local timp de 15 ani consecutivi, pana in 2011, cand reteaua a fost depasita de Kaufland. Acum germanii au mai coborat o pozitie, fiind depasiti si de Carrefour.
Spre deosebire de lanturile de retail care se adreseaza clientului final, Metro Cash&Carry are clienti micii comercianti si jucatorii din HoReCa. Numarul acestora a scazut puternic in ultimii ani din cauza crizei si a expansiunii agresive a lanturilor de hipermarketuri, supermarketuri si magazine de tip discount.